הפקה של אירוע תצוגת אופנה מחברת בין התשוקה לאופנה לאמצעי שיווק וחשיפה למעצבים, למותג ולתוצרים כמובן. אירועי תצוגה שכאלו הם לא רק בבחינת פלטפורמה המאפשרת להציג את הקולקציות החדישות וליצירת חוויה כובשת וסוחפת עבור הקהל, אלא גם ובעיקר אירועים שנועדו להגביר חשיפה למותג ולייצר מכירות בטווח הקצר והארוך, הרבה מעבר למעמד האירוע עצמו.
אירוע תצוגת אופנה המתוכנן בצורה נכונה יתאפיין לרוב בהפקה יוקרתית, מרשימה ונוצצת, אולם חשוב להקפיד על תכנון חכם ואסטרטגי שיבטיח את העצמת המותג והשגת התוצאה, לצד שליטה בכל ענייני התקציב הנלווים. הנה כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם בתכנון האירוע:
1. ראשית כל, בחינת תקציב – תכנון התקציב הוא כלי ראשוני חשוב בתחילת התהליך וחשוב להקדים ולבצע תכנון מדויק שכזה באמצעות ניתוח העלויות הצפויות ופירוק העלויות לגורמים לפי אופי האירוע, כך לדוגמא אם על הפרק הפקת אירוע השקה של מותג שלם חדש או רק השקת קולקציה עונתית (מה שלעתים דורש עלויות יח"צ שונות) ולאחר מכן קביעת סדרי עדיפויות, זיהוי הוצאות חשובות והוצאות פוטנציאליות, אסטרטגיות להפחתת עלויות (השוואת מחירים, שיתופי פעולה וכו') עד לקביעת מסגרת תקציבית ריאלית לאירוע.
2. התאמת גודל האירוע למותג – כשמדובר בארגון והפקה של תצוגת אופנה, חשוב לקחת בחשבון כיצד גודל האירוע שלכם מתיישב היטב עם ערכי המותג, גם בהיבט של התאמה תקציבית וגם בהיבט הנראות והמיתוג. כך לדוגמא מעצב/ת אופנה עצמאיים המציגים קולקציה ראשונה אינם זקוקים בהכרח להפקה בהיקף הנדרש למותג או בית אופנה גדול ומוביל העורך תצוגות אופנה להצגת קולקציות שונות מעת לעת. קנה המידה של האירוע והתאמתו לקהל ולמותג, יכול להשפיע מאוד על תפיסת השוק וחשוב לדייק את ההתאמה הרלוונטית בהיבט הזה. בעוד שמכל אירוע גדול וממותג של בית אופנה מוביל מצופה ליוקרה, ממעצב פרטי קטן יותר מצופה לאירוע בוטיקי עם אווירה אינטימית יותר.
3. בחירת הלוקיישן המתאים – בחירת הלוקיישן הנכון היא חלק חשוב, מרכזי ובלתי נפרד ממערך ההחלטות, במטרה להבטיח אירוע באווירה המיועדת, לכן רצוי ראשית לבחון מספר אפשרויות ולבחור מקום מתאים ומרשים לתצוגות אופנה כזה שבבסיסו יהווה לוקיישן נגיש, נוח להגעה עם פתרונות חניה זמינים. כמובן שיש להתאים את גודל המקום להיקף המשתתפים הצפוי, ליצירת אירוע שלא יתקיים בצפיפות, אולם גם לא ייצור אווירת ריקנות. בהיבט הזה מומלץ לחבר בין שלושה חללים במתחם:
* חלל קבלת פנים עם עמדת רישום / קבלת שי ממותג והסתובבות חופשית.
* חלל התצוגה עצמה שיותאם בהיבט הפונקציונלי, יכלול במה מתאימה, מקומות ישיבה, תאורה מתאימה ואלמנטים טכניים נוספים נדרשים בהתאם לצרכים.
* ובצמידות לחלל זה יש לתחום חלל פרטי להיערכות, מנוחה, החלפת בגדים, איפור וכו'.
4. ציוד נלווה – טרם ארגון האירוע, חשוב להכיר היטב את הציוד הנלווה הנדרש ולהקפיד על הצבתו במקום מראש, לרבות בדיקות איכות ותקינות מקדימות. אחד המרכיבים המרכזיים בכל תצוגת אופנה הוא ציוד האודיו, השמע והוויזואלי. מערכות סאונד ותצוגות וידאו באיכות גבוהה משפרות את החוויה הכוללת עבור המשתתפים ומאפשרות להם "לשקוע" באופן מלא ומהפנט בתצוגה. מערכות תאורה, משחקי אורות ואפקטים, מסכי לד לצפייה מיטבית מכל נקודה בחלל ואלמנטים ויזואליים נוספים לבחירתכם, יסייעו בשליטה במיקוד הקהל וביצירת אווירה מתאימה. בנושא זה רצוי להיוועץ באנשי מקצוע מנוסים עם מוניטין מתאים בתחום.
5. בניית נרטיב וקידום האירוע – חלק מהותי בארגון והפקת התצוגה הוא יצירת מסע יח"צ, פרסום וחשיפה שימשוך את תשומת הלב של הקהל. תכנון מסע הפרסום והחשיפה צריך להתחיל עם קבלת ההחלטה על התצוגה עצמה, בשלבים ותוך ניצול פלטפורמות מתאימות לחשיפה (יח"צ, / אינסטגרם לדוגמא) בשילוב מערך מסרים וויזואליים ומסרים כתובים מנוסחים בחדות ונוגעים במדויק לקהל היעד הרלוונטי.