איטום ובידוד בגגות רעפים

איטום גגות רעפים

החורף בפתח ועם כל הגעגוע לגשם ולאוויר הנקי, חשוב להכין את הבית מבעוד מועד כדי שלא ניקלע למצב שהגשם מטפטף בתוך הבית. איטום מתאים ומקצועי ימנע דליפות ורטיבויות מהגג ומהקירות, וישמור על הבית אטום מפני כל חדירה של גשם.

גגות רעפים משמשים במקרים רבים כחלק מעיצוב הבית ולעיתים גם כחלל נוסף בבית. כאשר בונים גג רעפים כדאי להתקין מערכת בידוד איכותית לימים חמימים ובטוחים, בידוד הוא פתרון מעולה המתאים לכל עונות השנה, בימי החורף הקרים הבידוד ישמור על טמפרטורה נעימה בחלל המגורים ולמעשה יעניק לנו חיסכון כספי לאורך זמן ..

איך עושים את זה נכון?

אז קודם יש לפנות למקומות הנכונים ולבעלי מקצוע אמינים שימליצו לכם על תכנון נכון של איטום למניעת נזקים בחורף, וכדי שתבינו באופן כללי על תקלות שיכולות לצוץ בחורף, ריכזנו לכם רשימה של התקלות הנפוצות ביותר.

תקלות הנפוצות בגגות רעפים בחורף:

  • לכלוך במסילות של הרעפים עצמם (לכל רעף יש תעלה וברגע שמצטבר בה לכלוך זה יוצר מחסום) מונע מהמים להחליק לכיוון הקרקע.
  • הצטברות של לכלוכים בפחים שבהיקף הגג, לכלוך במרזבים ובתעלות ניקוז המים, הגורמים להצפות ונזילות ולאי נוחות כללית.
  • רוכבים סדוקים ורעפים שבורים או חסרים שנפלו. אם רעף זז ומים חודרים לחלק הפנימי, לעתים יכול לחלוף זמן רב עד שמגלים את הרטיבות בתקרה או על קירות הבית. אם מדובר בבית עם קירות גבס הם פשוט נהרסים.
  • לרוב יהיו בעיות איטום בשל התקנה לקויה, כמו הנחת פחים בצורה שגויה. לעתים הבעיות נגרמות כתוצאה מבעלי מקצוע שמתקינים דוד שמש או אנרגיה סולרית. במקרה כזה, אם במהלך ההתקנה נשברים או נסדקים רעפים, זה יכול להתגלות רק בימות גשם.

בדיקות מקיפות לפני החורף

יש לבצע בדיקה וביקורת עיגון וקשירה של עמודי אנטנות, צלחות לווין, דודי וקולטי שמש – הבדיקה היא קלה ומבוצעת באופן חזותי ,לעומת זאת רעפים שבורים או רופפים הופכים ממטרד למפגע ולסכנה ממשית. רעף חימר מעופף בשעת סופה יכול לפצוע ואף להרוג. מרבית הבעיות מתרחשות בבתים פרטיים בעלי גגות רעפים. ואת פעולות המניעה יש לבצע טרם כניסת החורף ותחילת הגשמים שיבואו עלינו לטובה.

בשום אופן אסור לטפס על גג רעפים ללא הסמכה, זו בפירוש סכנה, בייחוד בימות הגשם כשעל הרעפים יש לעתים ירוקת, או עלים שנרטבו והם מחליקים ומסוכן לדרוך עליהם. בעלי מקצוע שהוסמכו לכך והם בעלי רישיון לעבודה בגובה, בעצמם נמנעים לעיתים מלטפס על גגות רעפים ביום גשום. לכן, כדאי לא רק להימנע מטיפוס על גג רעפים, אלא חשוב גם להימנע מלהזמין בעל מקצוע שאין לו רישיון עבודה בגובה, ולמנוע מצב של אחריות ביטוחית במקרה של נזק.

שיהיה לנו חורף חמים ונעים!

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איך לבחור בושם לגבר

בחירת הבושם האידיאלי לגבר היא משימה שדורשת שיקול דעת זהיר. פוסט זה בבלוג מציג בפני הקורא את עולם הניחוחות לגברים, מסביר את הגורמים המרכזיים שיש

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך עשויה להרגיש מהממת, בהתחשב בשפע הסגנונות, החומרים והצבעים הזמינים. פוסט זה בבלוג מנחה אותך בתהליך בחירת מטפחת שמתאימה באופן