אשראי עסקי – למי לפנות ואיך מקבלים?

אשראי עסקי

אשראי עסקי היא הלוואה המיועדת למגזר העסקי וניתנת על ידי גוף פיננסי מסוים כגון בנקים, קרנות סיוע ממשלתיות או חברות האשראי. התנאים לקבלת האשראי משתנות אמנם משתנות מגוף פיננסי אחד למשנהו, אך ככל שיש לעסק יותר בטוחות וערבויות, כך מצבו טוב יותר. דוגמה לבטוחות עשויה להיות צ'יקים שעוד לא נפדו או חשבוניות המעידות על כך שהעסק צריך לקבל סכומים עתידיים מלקוחות להם הוא מספק שירותים או מוצרים.

קבלת אשראי עסקי ישירות מהבנק

 הבנקים יבקשו בדרך כלל בטוחות גבוהות יחסית, אך בתמורה לכך יעניקו ריבית אטרקטיבית ואפשרות למתוח את התשלומים עד לתקופה של חמש שנים, אלא אם כן יש בטוחה כדוגמת נכס מסחרי, אז תקופת ההלוואה יכולה להתארך אף מעבר ל – 10 שנים. לעומת זאת, הבנקים בדרך כלל לא יסכימו לתת אשראי עסקי לעסק הנקלע לקשיים ומשדר מצוקת אשראי חריפה.

 כמו כן, גם באותו הבנק יכול להיות הבדל בין סניף אחד למשנהו בהתאם לאוריינטציה העסקית של הפקידים בסניף. לעיתים סניף אחד מוגדר כסניף עסקי וסניף אחר כסניף פרטי. בנוסף לכך, עסק שהמחזור העסקי שלו הוא קטן יחסית או עסק פטור ממע"מ עשוי להיות מוגדר כלקוח פרטי ולא עסקי, ולכן לא יוכל לקבל שירות מהצוות העסקי של הבנק בלאו הכי.

קבלת אשראי עסקי מקרנות סיוע ממשלתיות

 המדינה ממנת מספר קרנות סיוע הפרוסות באזוריים גיאוגרפים שונים. היתרון המרכזי של הקרנות הוא שהן יכולות להעניק אשראי גם לעסקים עם רמת בטוחות נמוכה כגון עסקים בהקמה, עסקים בשלבי הרחבה או עסקים שנקלעו למצוקה כלכלית וזאת מכיוון שהמדינה מחויבת להעמיד עד 70% מן הבטוחות לטובת הבנק איתו עובדת הקרן . בדרך כלל ניתן לדחות את תחילת התשלומים עד לחצי שנה, אך גם לוקח חודש ימים לאשר את ההלוואה הממוצעת.

 למרות התנאים העדיפים של קבלת אשראי עסקי מהקרנות, יש לקחת בחשבון כי הן בדרך כלל יבקשו לעיין בתוכנית העסקית של העסק ובנתונים הכספיים שלו על מנת לבחון האם אכן יש לו פוטנציאל גבוה לצמיחה ובמיוחד יכולת ליצור מקומות עבודה חדשים.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

קרם גוף לגבר – טיפוח העור

בעבר, טיפוח עור נחשב עניין נשי בלבד. גברים רבים הזניחו את בריאות עורם, מתוך תפיסה מוטעית שמדובר בפעילות נשית שאינה הולמת אותם. כיום, אנו עדים

שאלות מובילות על פריצת דיסק

בכתבה הבאה, נציג שאלות פופולאריות לגבי מהי פריצת דיסק, מה גורם לה, מהם התסמינים וכיצד ניתן להפחית את הסיכון לפריצת דיסק. הכתבה בשיתוף עם חברה