הקמת פרגולה מעץ גושני

פרגולה מעץ גושני

עץ הגושני הינו תוצר של חיתוך קורות עץ גדולות, העץ הגושני מתיישן עם הזמן ובכך מופיעים על פני השטח מספר סדקים וחריצים. פרגולה מעץ גושני הינה בעלת עמודים ותומכים עבים. המראה המסיבי והלא מעובד מקנה לפרגולה מראה כפרי ותחושה של תוצר טבעי. קורות עץ גושני משמשות לבניית פרגולות בעלות שטח רחב או מפתח גדול, המאפשר בניית שלד לפרגולה יציבה מאוד. קורות אלה מגיעות במראה טבעי או באימפרגנציה לפי דרישת הלקוח.

פרגולה גושנית ניתן לצבוע בגוונים שקופים, חצי אטומים, ואטומים. ע”י עיבוד והברשת הקורות והעמודים ניתן לקבל פרגולה במראה טבעי, עמוק יותר וטקסטורה מחוספסת. עיצוב פרגולה עם עץ גושני מאפשר מראה יוקרתי וכפרי כאחד.

  • עמידות פרגולות מעץ גושני גבוהה יותר מפרגולות דו שכבתיות.
  • פרגולה גושנית היא מסיבית במראה החיצוני ולכן תתאים בעיקר למבנים גדולים, כניסות לבתים פרטיים, מלונות, מסעדות, פינות ישיבה בבריכות, גני ארועים ועוד..

על מנת להבין מהם הצרכים לבניית פרגולה גושנית, חשוב לדעת כמה כללים בתכנון, בנייה ועיצוב.

מהם החומרים לבניית פרגולה מעץ גושני?

עץ לבן – ממשפחת המחטים, צבעו של העץ הוא לבן עד לבן צהבהב. העץ נחשב לחזק בשל עוביו ורוחבו, הוא בעל טקסטורה אחידה ולעיתים ניתן לראות על הקורות סדקים קטנים, לאדם ללא הבנה עשוייות קורות אלו להראות כפגומות אולם לא כך הדבר, חשוב לדעת כי הסדקים אינם פוגמים באיכות העץ כלל ואף מוסיפים לשיוכו העיצובי כבעל חזות כפרית. שימושו בעיקר בבניית גגות ופרגולות מקור גידולו מאירופה.

עץ הדוגלס פייר – ממשפחת העצים הרכים. נחשב לעץ חזק מאוד ויציב מאוד ביחס למשקלו, גוון העץ משתנה בין חום צהבהב לחום אדמדם בהיר בהתאם לגילו. עץ זה מסופק בחתכים גדולים, ואין צורך לחטאו כיוון שהחיטוי שלו נעשה באופן טבעי עם צמיחת העץ. עמיד בתנאי מזג אויר קיצוניים ובעל יכולת תגובה טובה לעיבוד ולצביעה. משמש בעיקר לבניית רצפות גלריה, בתי עץ, פרגולות וגגות עץ. עץ זה אינו זול יחסית ופרגולות מעץ זה נחשבות לסמל סטטוס, מקור גידולו מצפון אמריקה ומאירופה.

עץ המלוק – עץ בינוני עד קשה ומקור גידולו באזורים המערביים של קנדה. צבעו חום ורדרד, ונחשב לעץ איכותי ובעל עמידות גבוהה נגד מזיקים ופגעי מזג אויר. אידיאלי לפרגולות בעקבות חוזקו היחסי אשר נגרם מצפיפות הסיבים ויכולתו להתייבש במהירות. כשהעץ מתייבש ניתן להבחין בסידוק טבעי שנגרם מצפיפות הסיבים שמקנה מראה טבעי וכפרי. עץ ההמלוק מתאים למפתחים גדולים במיוחד, וזאת משום יכולתו לעמוד בלחצים ולא להתכופף. עץ ההמלוק יחסית יקר ופרגולות מסוג זה נחשבות לסמל סטטוס.

כיצד מרכיבים פרגולות מעץ גושני?

פרגולות גושניות מורכבות בצורה של שתי וערב. כאשר ישנם עמודים על פי מידת הצורך והסביבה, עליהם יונחו קורות עץ ראשיות תומכות, שבתוכן חריצים מיוחדים, המותאמים לשאר הקורות שיונחו על הפרגולה (בשפה המקצועית מגרעות, פינויים). פרגולה גושנית דורשת מיומנות תכנון ומדידה, ומקצועיות הן בעיבוד והן בהרכבה.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

איך לבחור בושם לגבר

בחירת הבושם האידיאלי לגבר היא משימה שדורשת שיקול דעת זהיר. פוסט זה בבלוג מציג בפני הקורא את עולם הניחוחות לגברים, מסביר את הגורמים המרכזיים שיש

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך עשויה להרגיש מהממת, בהתחשב בשפע הסגנונות, החומרים והצבעים הזמינים. פוסט זה בבלוג מנחה אותך בתהליך בחירת מטפחת שמתאימה באופן