שאלות מובילות על פריצת דיסק

בכתבה הבאה, נציג שאלות פופולאריות לגבי מהי פריצת דיסק, מה גורם לה, מהם התסמינים וכיצד ניתן להפחית את הסיכון לפריצת דיסק.

הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה המשווקת מכשיר חזק ומתקדם הפועל על טכנולוגיית ה-LLLT המספק מענה לטיפול במגוון מצבים רפואיים. מידע נוסף ואפשרויות טיפול אפשר לקרוא כאן:

טיפול בדורבן ברגל

דלקת פרקים טיפול

ארטריטיס טיפול

מה זה פריצת דיסק ומהן אפשרויות הטיפול?

אז מהי פריצת דיסק?

כדי להבין מהי פריצת דיסק, חיוני להבין תחילה את מבנה עמוד השדרה. עמוד השדרה מורכב מחוליות בודדות הנערמות אחת על השנייה, מופרדות על ידי דיסקים בין-חולייתיים. דיסקים אלו סופגים זעזועים ומקלים על התנועה. כל דיסק מורכב משכבה חיצונית קשיחה (annulus fibrosus) וליבה פנימית רכה דמוית ג'ל.

פריצת דיסק, מתרחשת כאשר הליבה הפנימית בולטת דרך השכבה החיצונית. זה יכול לקרות עקב בלאי, פציעה או ניוון לאורך זמן. הבליטה עלולה ללחוץ על העצבים הסמוכים, ולגרום לכאב, חוסר תחושה או חולשה באזור הפגוע.

פריצת דיסק טיפול:

מכשיר לייזר להקל על הכאבים

תרופות נגד כאבים

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות ללא מרשם (NSAIDs), כגון איבופרופן, עשויות להיות מומלצות להפחתת כאב ודלקת.

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה מתמקדת בתרגילים המחזקים את שרירי הליבה, משפרים את הגמישות ומקדמים יציבה נכונה. פיזיותרפיסט יכול לספק תוכנית אימונים מותאמת כדי להקל על התסמינים של פריצת דיסק.

זריקות סטרואידים

עבור כאב ודלקת חמורים יותר, זריקות קורטיקוסטרואידים עשויות להינתן ישירות לחלל האפידורלי סביב חוט השדרה. זריקות אלו מטרתן להפחית את הדלקת ולספק הקלה.

ניתוח

ניתוח נחשב בדרך כלל כאשר טיפולים שמרניים אינם מספקים הקלה, והתסמינים מחמירים. אפשרויות כירורגיות עשויות לכלול כריתת דיסק או איחוי עמוד השדרה (חיבור של שתי חוליות או יותר).

 

מה גורם לפריצת דיסק?

מספר גורמים תורמים להתפתחות פריצת דיסק, כאשר הגיל והבלאי הם העיקריים.
ככל שעמוד השדרה מזדקן באופן טבעי, הדיסקים הופכים פחות גמישים ורגישים יותר.
עם זאת, פריצת דיסק יכולה לנבוע גם מטראומה או פציעה פתאומית, כגון הרמת חפץ כבד בצורה לא נכונה או נפילה.

סיבות אפשריות אחרות כוללות:

-גנטיקה: אצל חלק מהאנשים, פריצת דיסק יכולה להיגרם עקב סיבות גנטיות.

-גורמים תעסוקתיים: עבודות פיזיות הכוללות פעולות כמו הרמה, הפעלת מאמץ פיזי ועוד
יכולות להגביר את הסיכון לפריצת דיסק.

-משקל עודף: נשיאת משקל גוף עודף מפעילה לחץ נוסף על עמוד השדרה, מה שיכול גם לגרום להתפתחות של פריצת דיסק.

מהם התסמינים של פריצת דיסק?

הסימפטומים של פריצת דיסק יכולים להשתנות בהתאם למיקום הדיסק הפגוע ולמידת דחיסת העצבים. תסמינים נפוצים כוללים:

-כאב: כאב הוא סימפטום של פריצת דיסק. הכאב עלול להקרין לאורך מסלול העצבים הפגוע, ולהוביל לתחושות של עקצוץ, חוסר תחושה או תחושת צריבה.

-חולשת שרירים: הלחץ על העצבים יכול לגרום להרגשה של חולשה בשרירים באזור הפגוע.

-עקצוץ וחוסר תחושה: הלחץ על העצבים יכול לגרום לעקצוצים או חוסר תחושה, המתוארים לעתים קרובות כתחושת סיכות ומחטים. זה עשוי להימשך מהגב למטה אל הידיים או הרגליים.

-סיאטיקה: כאשר פריצת דיסק מתרחשת בגב התחתון ומשפיעה על העצב הסיאטי, היא עלולה לגרום לכאבים המוקרנים אל מורד הרגליים.

כיצד ניתן להפחית את הסיכון לסבול מפריצת דיסק?

בעוד שגורמים מסוימים התורמים לפריצת דיסק, כגון גיל וגנטיקה, אינם בשליטת האדם, ישנם צעדים יזומים שניתן לנקוט כדי להפחית את הסיכון לחוות פריצת דיסק:

שמירה על משקל תקין

נשיאת משקל עודף מביאה ללחץ נוסף על עמוד השדרה ויכולה לתרום לניוון הדיסק. אימוץ אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית סדירה ותזונה מאוזנת יכול לעזור בניהול המשקל וגם לתמוך בבריאות עמוד השדרה הכללית.

תרגול טכניקות הרמה נכונות

טכניקות הרמה לא נכונות הן גורם שכיח לפריצת דיסק. כאשר מרימים חפצים כבדים, יש לכופף את הברכיים ולשמור את החפץ קרוב לגוף. כמו כן, יש להימנע מסיבוב עמוד השדרה בזמן ההרמה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה מקדמת את בריאות עמוד השדרה על ידי חיזוק השרירים התומכים בעמוד השדרה. יש לשלב בשגרה תרגילים המתמקדים בכוח הליבה, גמישות ויציבה.

תרגול יציבה טובה

שמירה על יציבה נכונה היא חיונית לבריאות עמוד השדרה. בין אם יושבים ליד שולחן או עומדים, יש לוודא שעמוד השדרה מיושר ובמידת הצורך להשתמש בעזרים ארגונומיים. כך העומס מתחלק באופן שווה על עמוד השדרה.

תנועות במהלך פעילות גופנית

יש לבצע חימום לפני פעילות גופנית ולהימנע מתנועות פתאומיות או קופצניות שעלולות לאמץ את עמוד השדרה.

סביבות עבודה ארגונומיות

אם העבודה שלכם כוללת ישיבה ממושכת, יש לוודא שסביבת העבודה ארגונומית. יש להשתמש בכיסא המספק תמיכה מותנית נכונה ויש לקחת הפסקות לעמידה ומתיחה באופן קבוע.

 

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך

בחירת מטפחת הראש המתאימה לאירוע שלך עשויה להרגיש מהממת, בהתחשב בשפע הסגנונות, החומרים והצבעים הזמינים. פוסט זה בבלוג מנחה אותך בתהליך בחירת מטפחת שמתאימה באופן

קרם גוף לגבר – טיפוח העור

בעבר, טיפוח עור נחשב עניין נשי בלבד. גברים רבים הזניחו את בריאות עורם, מתוך תפיסה מוטעית שמדובר בפעילות נשית שאינה הולמת אותם. כיום, אנו עדים